המהפך של בול פארמה הושלם: הרוויחה 19 מיליון שקל בשנה

בשנת 2020 היא היתה החברה הכושלת ביותר בסקטור הקנאביס הישראלי וסיימה אותה עם הפסד של 40 מיליון שקל. בשנת 2021, כפי שנחשף הבוקר בדוחות השנתיים, השלימה החברה את המהפך והפכה לאחת החברות הרווחיות בענף עם 19 מיליון שקל בשנה

חברת בול פארמה (BOL Pharma) פרסמה היום (רביעי, 30.3) את דוחותיה הכספיים לשנת 2021, כחלק מהדוחות שפרסמה חברת עמיר שיווק שהינה בעלת מניות מהותית (מחזיקה כ-36% ב-BOL), ובהם מהפך: בשנת 2021 הציגה החברה הכנסות של כ-139 מיליון שקל, שהם גידול של כ-72% מול הכנסות של כ-80.8 מיליון שקל בשנה המקבילה אשתקד.

אך החלק החשוב יותר מבחינתה הוא שבשורה התחתונה הציגה בול פארמה רווח מייצג של לא פחות מ-18.9 מיליון שקל (בנטרול תגמול מבוסס מניות, שינויים בנכס ביולוגי, הוצאות מימון על הלוואות המירות שנפרעו והכנסות והוצאות שאינן מייצגות) – זאת מול הפסד של לא פחות מ-40 מיליון שקל בשנת 2020.

הסיבה המספרית לרווחיות הכה-משמעותית הזו, שצפויה להעמיד את החברה כאחת מחברות הקנאביס הרווחיות ביותר בישראל אם לא הרווחית שבהן, נובעת מהגידול ברווחים לצד גידול נמוך יחסית של כ-12% בהוצאות ההנהלה וכלליות לכ-19.1 מיליון שקל וזינוק של כ-217% ברווח הגולמי.

את התוצאות הצליחה BOL, בהובלת המנכ”ל החדש שלה כפיר אברהם, להוביל באמצעות ייבוא מוצלח של סדרות זנים מחברות בקנדה בהן הקסו (Hexo) וטרוברה (Truverra), לצד השקת סדרות מקומיות מחוות גידול קטנות ברחבי הארץ. החברה גם התחילה לתת שירותי ייצור לצדדי ג’ מהמפעל שלה, שנחשב למפעל מהגדולים בארץ ושההנהלה הישנה על פי הערכות המשיכה להרחיב בהשקעות כספיות משמעותיות, למרות שהקיבולת שלו כלל לא הייתה מנוצלת.

אין ספק ש-BOL עברה בשנה האחרונה את השינוי הדרמטי ביותר מבין כל חברות הסקטור, ככל הנראה אי פעם – כאשר היא הצליחה לצמוח בהכנסות, לעבור לרווחיות ולהינצל מפשיטת רגל.

כמו כן, וכפי שהוערך במגזין קנאביס עוד בדוחות של הרבעון השלישי, החברה התחילה בחודשים האחרונים במסע של רכישות כאשר לאחרונה היא דיווחה על רכישה של בית המרקחת טלפארמה בעסקה בהיקף של כ-21 מיליון שקל. כמו כן, מבין הדוחות הכספיים של החברה (שמדווחים באנגלית) החברה מדווחת שהיא חתמה על הסכם לרכישת מניות של חברת R.E.O NES WELL GROUP העוסקת במחקר ופיתוח של קנבינואידים, במסגרתו היא צפויה לשלם כ-3 מיליון דולר (9.6 מיליון שקל) וזאת בתמורה לכ-27.3% מהמניות של R.E.O NES WELL GROU.

תזרים מזומנים

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של חברת BOL במהלך שנת 2021 היה שלילי בהיקף של כ-10.5 מיליון שקל. חלק מהמשקיעים בשוק ההון מתייחסים לתזרים המזומנים מפעילות שוטפת כגורם חשוב מאוד והוא מייצג בעצם את כמות הכסף שנכנסה או יצאה מהחברה לצורך פעילותה השוטפת, כלומר אם חברה ביצעה רכישה משמעותית של מלאי או לא קיבלה עדיין תשלום מלקוחותיה, התזרים שלה יהיה נמוך יותר.

מנגד, ישנן גם בעיות בתזרים מזומנים. לדוגמה: אם חברת קנאביס א’ מכרה 100 קילוגרם קנאביס במהלך שנת 2021 והרוויחה על המכירה מיליון שקל אך את התשלום סוכם שתקבל רק בשנת 2022, בשנת 2021 היא לא תרשום תזרים מזומנים בגין המכירה – למרות שכן נוצר פה רווח ובשנת 2022 היא כן תרשום תזרים מזומנים, ולמרות שהמכירה בכלל לא קרתה באותה השנה. אנחנו מספקים לכם במגזין קנאביס גם את נתון התזרים מזומנים מפעילות שוטפת, אך גם את הרווח המייצג שלנו – שמנטרל במקרים רבים דברים לא תזרימיים, כמו הוצאות תגמול מבוסס מניות שאינן חוזרות ונשנות. מנגד, נדגיש כי BOL צמחה בכ-72% בשורת ההכנסות, אז קשה להגיד שהנתון הזה מהווה אינדקציה מהימנה בקשר לחברה.

מרג’ין אוף סייפטי

לא ניתן לחשב מרג’ין אוף סייפטי באחוזים, שכן לחברה אין שווי שוק, אך הנכסים פחות התחייבויות של החברה ללא התחשבות ברכוש הקבוע של החווה והמפעל, שאה השווי שלהם בעת מכירה, ככל ותהיה כזאת, לא ניתן להעריך, עומדים על כ-65 מיליון שקל. בכל אופן, הנתון הזה כמספר הוא מהגבוהים בסקטור.

הסכמים ושיתופי פעולה

ראשית, לבול פארמה יש כאמור הסכמים ושיתופי פעולה עם מגדלים מקומיים במסגרתם מעניקה להם BOL שירותי ייצור במפעל שלה. החברה לא מדווחת את שמות המגדלים הללו אבל יש להם השפעה כמובן על תוצאות החברה. חשוב להדגיש שמרבית ההוצאות של מפעל הן קבועות: פחת על מכונות, שכירות, אבטחה ותקנים ובכך בעצם כל כמות נוספת שמעובדת מגיעה לרווח הנקי של המפעל ובגלל שמרבית המפעלים האלו (מלבד של קנאשור) עובדים בקיבולת חלקית מאוד – כל הסכם נוסף הוא מאוד מהותי בשבילם.

כמו כן, לחברה יש כמובן שיתוף פעולה עם HEXO וטרוברה, במסגרתו מייבאת החברה זנים כמו צונאמי, ג’ין גאי, וואפה וסנסי סטאר, שנחשבים לזנים מצליחים של החברה, שאיפשרו לה ליצור את התוצאות המצוינות האלו.

לחברה יש גם הסכם עם חברת Kindeva במסגרתו BOL תשלם ל- Kindeva לצורך פיתוח של מוצרים מבוססי CBD עבור המשאף של Kindeva, ככל הנראה במסגרת שיתוף פעולה שבסופו תהיה BOL הספקית של החברה למשאף שלה. עד כה, לפי הדוחות של BOL, היא שילמה ל- Kindeva כ-4.1 מיליון שקל עבור הפיתוח.

מה הלאה?

אין ספק ש-BOL עשתה שינוי השנה, ובראשו מעבר “מ”מגננה להתקפה” – מחברה שהייתה על סף פשיטת רגל לחברה שמתחילה ברכישות. יתכן מאוד שלאחר הרכישה של טלפארמה שצפויה להוסיף לחברה עוד סכומים נכבדים בשורת ההכנסות, החברה תמשיך ברכישות נוספות ובכך תצטרף לאינטרקיור בתור חברה שמבצעת רכישות ותחליף את IMC שהכסף שבקופתה לא בהכרח מאפשר לה לבצע השקעות נוספות.

תחילת שנת 2022, שלא מחושבת בדוחות הנ”ל, גם כן הביאה איתה בשורות ל-BOL, עם יבוא של סדרות זנים נוספות ממותגי חברת הקסו, למשל של המותג המצליח רדקאן (Redecan), אורג’ינל סטאש (Original Stash) וכן המשך יבוא של זנים מחברת אגריוייב (Agrivabe) בפורטוגל. עד כה הזנים הללו נמכרים טוב יחסית בבתי המרקחת, מה שאומר שגם שנת 2022 תהיה טובה לחברה.

לסיכום

במהלך השנה הרוויחה BOL כ-18.9 מיליון שקל והיא כיום אחת מהחברות המובילות בענף. במידה והייבוא ימשך, והרווחיות של החברה בקשר אליו תמשך גם היא – סביר להניח ששנת 2022 תהיה ה-שנה של החברה.

עדכון (אוגוסט 2022): מבירור שביצעה החברה בשנת 2022 עלה כי חלו טעויות חריגות בדיווח החברה ולמעשה עולה כי היא לא הרוויחה כ-18.9 מיליון שקל בשנת 2021 אלא הרבה פחות, כ-400 אלף ש”ח בלבד.

אין בנכתב המלצה לפעול בניירות ערך. הנכתב הוא דעה בלבד, אין צוות המגזין אחראי לתוצאות בפעולות בניירות ערך שיתבצעו בעקבות הנכתב.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר